60 sekúnd

Autor: jana blažeková | 6.4.2011 o 14:58 | Karma článku: 12,80 | Prečítané:  2505x

Halóóó! Počuje ma niekto? Mám jedno úžasné riešenie raňajšej dopravnej zápchy zo smeru Dunajská Lužná do Bratislavy! A zadarmo!

Dennodenne počúvam z médií aká katastrofa je dostať sa ráno do Bratislavy zo smeru Dunajská Lužná. Teraz sa to už bytostne týka aj mňa. Sťahujeme sa totiž do Miloslavova. „Čo ste sa zbláznili?" bola najčastejšia reakcia nášho okolia na výver lokality „Veď na ceste strávite pol dňa!". Lenže my sme uvažovali trochu inak. Cez našu dedinu ide totiž vlak! Ten je v Bratislave - Nové Mesto za 18 minút a na Hlavnej stanici za 22! Bratislavčan z okrajovej časti môže o takomto čase cesty do centra, hlavne počas raňajšej zápchy, iba snívať.

Ale v našej krajine nie je nič jednoduché. Máme síce Výskumný ústav dopravy, ktorý má (podľa dnešných správ na TA3) urýchlene vypracovať analýzu dopravného systému Slovenska. Autobusová partia z SAD im ho trošku bojkotuje, ale ústav je ústav a ten si určite poradí. Ten výsledok by ma skutočne zaujímal! Pozdravujem pána Figeľa, ktorý má celú dopravu pod palcom a pravidelne nás informuje o zlej situácii, o plánovanej výstavbe rýchlostnej cesty R7 (ktorej sa dúfam dožijú aspoň moje pravnúčatá) a najnovšie sa ozýva správa o rozšírení cesty zo smeru Dunajská Lužná na 3 pruhy. Ani sa nepýtam, koľko to bude stáť. Náš problém je však oveľa jednoduchší.

Autobus z Miloslavova na železničnú stanicu chodí ráno každú hodinu. Konkrétne náš autobusový spoj dorazí na 3km vzdialenú stanicu o 6:25. A viete kedy nám odišiel vlak? 60 sekúnd pred tým! Presne o 6:24! Ďalší spoj ide potom až o hodinu.  

Nasledujúca železničná stanica sú Nové Košariská (časť Dunajskej Lužnej). Skúšala som nájsť lepšie autobusové spojenie aj sem, ale s hrôzou som zistila, že pri tejto železničnej stanici (s veľkým nástupišťom, predajom lístkov aj čakacou halou) žiadna autobusová zástavka nie je. Viete už ako sa môže dopraviť obyvateľ Dunajskej Lužnej, Rovinky prípadne Kalinkova a priľahlých dedín k vlaku? Správne. Nijako.

Pripomína mi to vojnu linkových autobusov a Železníc SR o cestujúcich. Aby náhodou cestujúci neprebehli do vlaku a naopak z vlaku do autobusu! Ale to sú naozaj všetci takí sprostí? Veď každý deň by sme zaplatili cestovné aj autobusovej doprave aj ŽSR. Každý by mal iba časť, ale aspoň niečo! Takto sa na nich všetci vykašlú, cestovné nemá ani jeden z nich a hádajte, ako pôjdeme do Bratislavy? Autom.

Nezostáva mi nič iné, iba apelovať na zdravý rozum kompetentných, aby miesto siahodlhých analýz výskumných ústavov, tento rozum aj používali a snažili sa vybudovať takú sieť dopravy, ktorá by odľahčila cestám, ale predovšetkým dala nám cestujúcim možnosť voľby. To sa dá dosiahnuť aj zladením cestovných poriadkov a logickým krížením železnice s autobusom.

Viem, nie je to všeliek. A vždy budú ľudia, ktorí za akýchkoľvek okolností uprednostnia auto pred inou trebárs aj podstatne rýchlejšou dopravou. Ale tým by možno stačila aj terajšia dvojprúdovka a peniaze by sa nevyhodili len tak.

Veľkolepo bol ohlásený vstup nového hráča na dopravnom poli. Od apríla 2012 má z tohto smeru premávať vraj úžasný nový kanadský žltučký a neviem ešte aký vlak s klimatizáciou a wifi zdarma. To je úžasná správa.

My by sme však potrebovali ešte niečo. Mať sa k tomu vlaku ako dostať.  

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

SVET

Šoky, nefunkčné lepidlo a Trump. Ako Rakúsko už deväť mesiacov volí prezidenta

Z víťazstiev sa už tešili, rozhodne sa až teraz.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?