reklama

Gastronomické služby 100 rokov za opicami

Vopred gratulujem reštauráciám, ktoré sa v tomto článku nenájdu. Pravdepodobne odvádzajú dobrú prácu. No máloktorý majiteľ reštaurácie si uvedomuje odborný fakt, že kvalita samotného jedla sa na celkovej kvalite gastronomického zariadenia podieľa iba 30timi percentami. Zvyšných 70% je služba, teda všetok cirkus okolo (obsluha, prostredie, inventár, celková atmosféra...). Nebudem sa venovať haluškám z prášku a smradľavej bryndzi na Liptove alebo trojdňovému slepačiemu vývaru z kocky. Dúfam, že tieto podniky zakapú čo najskôr. Ale aj dobré jedlo nám k celkovému pozitívnemu hodnoteniu reštaurácie prispeje iba tretinou. Ak si chcú reštaurácie zachovať priazeň svojich hostí, musia samozrejme okrem fajnového pokrmu maximálne vyťažiť z toho, čomu sa hovorí celkový dojem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (317)

Zopár chuťoviek, ktoré patria do balíčka služba a tento dojem dokonale pokazia :

Diskriminácia

Hladné žalúdky sa nám ozvali v Kremnici na námestí. V Poľovníckej reštaurácii nám milučká dievčinka oznámila, že obedové menu je len pre Kremničanov. Pre nás nie. Spadla nám sánka z príkladného prístupu k hosťovi. Mám na čele vytetované Bratislava?

Dva účty k jednému stolu

Veľký problém slovenských reštaurácií. Prečo si majú dve rodiny pri jednom stole rozpočítavať účet len preto, že im je spolu dobre?! Áno áno, viem, že namakané pokladničné softvéry majú obmedzenia. Ale robte s tým niečo. Stačí len pohnúť rozumom a ide všetko. Nikto nechce dva tringelty?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Katastrofálny inventár

Koliba v strede Slovenska. Dievka v kroji s úsmevom položila predo mňa misku s kapustnicou. Len miska je prasknutá a ucho obité. Prepáčte, ale toto si neprosím. Inde zas invencie nemajú hraníc. Grilované rebrá podávajú kvázi štýlovo na popraskaných drevených doskách. Viete, čo je v tých nevymyteľných škárach humusu? Viac je možno už iba v záchodovej mise.

Pohár vody

Vyskúšajte si vypýtať k jedlu pohár vody. Dobrá reštaurácia vám ho bez mihnutia oka prinesie. Našťastie ich je stále viac. Možno prídu o tržbu z nealkoholického nápoja, ale získajú si priazeň hosťa, ktorý bude šíriť dobrú povesť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Couvert v krčme 

Couvert v gastronómii je poplatok za stolovanie (nadštandardne vyčačkaný stôl) alebo za neobmedzené množstvo chleba, prípadne zaň dostanete navyše nejakú chuťovku. Ale účtovať za nič couvert 0,50€ na osobu ku kofole a pizzi na sídlisku? Buď padli na hlavu, alebo je to predsmrtný pokus o vtip. 

Pán šéfkuchár

Naša objednávka bola hubové penne a rezeň s varenými zemiakmi. Bez jediného slova od čašníčky sme dostali hubové špagety a fritované zemiaky. Hosť platí, hosť rozhoduje! Povinnosťou čašníčky, je každú zmenu v objednávke konzultovať so zákazníkom a šéfkuchár je zas povinný dodržiavať štandardy jednotlivých jedál! Niekedy rozmýšľam, či sa vôbec ozvať, aby mi do niečoho nenapľuli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neznalosť jedálneho lístka

Škoda majiteľov reštaurácií, že pustia na pľac personál, ktorý neovláda zloženie jedálneho lístka a zloženie jednotlivých pokrmov. Keby aspoň položili k lístku na stôl sklenenú guľu, nech vidíme z čoho sa skladá junákov mešec, tajovské tajomstvo alebo pochúťkový vrkoč. Zloženie pokrmu na jedálnom lístku, by malo byť absolútnou samozrejmosťou. Čerešničkou je zaradenie furmanských halušiek so slaninou a klobásou a vyprážaného syra so šunkou medzi vegetariánske jedlá.

Neprofesionálny personál

Kapitola sama o sebe. Ak mám základný problém niekoho obsluhovať, netrepem sa robiť čašníka. Vidina tringeltu nestačí, treba si ho prácou zaslúžiť. Čím viac mi milý personál dokáže predať, tým viac peňazí miniem. A aj z mojich tržieb je potom poskladaná jeho výplata. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neplačte reštaurácie, že vám kríza zobrala hosťa. Možno to nebola kríza, ale vaša neschopnosť plniť naše očakávania. Či sa vám to páči alebo nie, o tom, ktorá reštaurácia prežije, rozhodujeme my. 

jana blažeková

jana blažeková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

osud ma trosku prikvacil ale nie je vsetkym dnom koniec Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu